برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

بانکداری باز در بانک HSBC

بانک HSBC با ۳۳۰ هزار کارمند و ۱۲۸ میلیون مشتری در بیش از ۸۵ کشور فعالیت دارد و یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های بین‌المللی است. این بانک انگلیسی همواره با تاکید بر نوآوری، توانسته بحران‌های مالی اقتصادی را پشت سر بگذارد و بازار بیش‌تری را برای خود جذب کند. این بانک برای خدمت‌رسانی بهتر به مشتریان و کسب‌وکارهای مختلف، فعالیت‌های خود را در چهار حوزه متمرکز کرده است:

  • بانکداری بین‌الملل
  • بانکداری خصوصی
  • خدمات مالی شخصی
  • بانکداری تجاری

بانک HSBC، پیش‌گام در ارائه سرویس‌های بانکداری باز

برای اولین بار در ۱۳ ژانویه ۲۰۱۸، بانکداری باز در انگلستان رونمایی شد. سپس اتحادیه اروپا، بانک های خود را ملزم ساخت تا از دستورالعمل دوم خدمات پرداخت پیروی کنند. در همین راستا و به منظور خدمت رسانی بهتر به مشتریان، بانک‌های بزرگ این کشورها، باید اطلاعات کاربران خود را در اختیار کسب‌وکارهای مجاز و معتبر قرار می‌دادند.

رئیس دپارتمان بین الملل بانک HSBC، آقای کاواگوچی، اظهار کرده است که: بانکداری باز به ما کمک می‌کند تا خدمات خود را به جهانیان عرضه کنیم و مشتری‌های ما بتوانند از هر جایی در دنیا، از خدمات بانک HSBC استفاده کنند. بسیاری از استارتاپ ها در خارج از مرزها شکل گرفته و خدمات خود را ارائه می‌کنند، آن‌ها می‌توانند با اتصال به سرویس‌های بانکی، در خارج از مرزها نیز، خدماتی مالی به مشتریان بانک ارائه دهند.

وی افزود: بانکداری باز به کمک ما آمده است تا بتوانیم محصولات خود را مطابق با نیازها و خواسته‌های مشتریان توسعه دهیم. زیرا مشتریان با استفاده از سرویس‌های مالی متفاوت در اپلیکیشن‌های مختلف، مشخص می‌کنند که به چه سرویس‌هایی نیاز دارند. کسب و کارها و توسعه‌دهندگان، با توجه به نوع خدمات خود، بهتر می‌توانند از نیازها و سلایق مشتری باخبر شوند. ارائه خدمات مبنی بر نیاز و علاقه مشتری، نهایتاً رضایت مشتری را به همراه دارد.

امکانات اپلیکیشن بانکداری باز HSBC

بانک HSBC، با استفاده از اپلیکیشن Connected Money ارائه خدمات نوین خود را آغاز کرد. کاربران با کمک این اپلیکیشن می‌توانستند به حساب‌های جاری، پس‌انداز و حساب‌های رهنی خود در ۲۱ بانک مختلف دسترسی داشته باشند. بانک‌های بزرگی مانند Barclays، Santander و Lloyds  با این اپلیکیشن همکاری داشتند. این اپلیکیشن در روز اول راه اندازی، بیش از ۱۳۰۰۰ دانلود داشت. و از جمله امکانات آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Joined-Up Banking

به کمک این قابلیت، کاربر می‌تواند بدون نیاز به یادآوری پسورد، به حساب‌های بانکی خود در بانک‌های مختلف متصل شود. همچنین کاربر می‌تواند تمام فعالیت‌های آنلاین بانکی خود را در همه بانک‌های انگلیس انجام دهد.

  • Discover

این ویژگی، دستیاری برای مدیریت هزینه است. زیرا کاربر می‌‌تواند مبلغ و نوع هزینه‌های خود را ردیابی کند. این امکان، به مدیریت بهتر هزینه‌های کاربر می‌انجامد.

  • Balance After Bills

کاربران برای هزینه‌هایی مانند پرداخت های ماهانه قبض، اشتراک سایت، حق بیمه، اقساط وام و غیره، به صورت ماهانه یا دوره‌ای، پرداخت‌هایی تکراری دارند. بر اساس پرداخت های گذشته و با کمک این قابلیت، می‌توان برای پرداخت‌های دوره‌ای برنامه‌ریزی کرد و حتی پرداخت‌ها به صورت خودکار و هوشمند و سروقت انجام شوند.

بانک HSBC با کمک بانکداری باز و به دنبال آن، دسترسی به اطلاعات مالی بانک‌های مختلف، تمامی این خدمات را ممکن ساخته است.  دیگر بانک‌های بزرگ انگلستان و حتی بانک‌های بزرگ جهان به تبعیت از بانک HSBC، بانکداری باز را شروع کردند و وب سرویس‌های بانکی را برای دسترسی توسعه‌دهندگان و کسب‌و کارها به خدمات مالی بانک‌ها راه اندازی کردند.