برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

چرا باید از وب سرویس‌های بانکی استفاده کرد؟

پیشرفت تکنولوژی سبب شده که شرکت‌ها بتوانند خدمات جدید و نوآورانه‌ای ارائه کنند. در همین راستا، بانک‌ها نیز با استفاده از وب سرویس‌های بانکی خدمات جدیدی را تحت عنوان بانکداری باز در اختیار کسب و کارها قرار داده‌اند. خدماتی که می‌تواند زمینه‌های درآمدی جدیدی را برای بانک‌ها و مشتری‌هایشان به وجود آورد. در ادامه به تفصیل در این خصوص توضیح داده شده است.

بازاریابی از طریق ارائه وب سرویس‌های بانکی

بسیاری از کسب و کارها از اپلیکیشن‌های دیگری استفاده می‌کنند تا مشتریان به خدمات آن‌ها دسترسی داشته باشند. عرضه خدمات بانکی از طریق وب سرویس های بانکی، باعث می‌شود که کاربران در استفاده از خدمات بانکی احساس رضایت بیش‌تری کنند. بنابراین وجود چنین سرویس‌هایی در نهایت به جذب منابع بانکی ارزان قیمت برای بانک‌ها می‌انجامد.

در ایران نیز کسب و کارهایی همانند اسنپ، دیجی‌کالا، الوپیک، هف‌هشتاد، سینما تیکت، تاپ و غیره از وب سرویس‌های بانکی استفاده می‌کنند تا بتوانند رابطه مالی خود با کاربرهایشان را تسهیل کنند. علاوه بر این کسب و کارها از سرویس‌های بانکی در داخل نرم افزارهای مالی خود نیز استفاده کنند. مثلاً یک شرکت برای پرداخت های دوره‌ای خود، می تواند از وب سرویس‌های بانکی استفاده کرده و بدون مراجعه به بانک و یا ارسال فایل به بانک، از طریق نرم افزار مالی شرکت، پرداخت های دوره‌ای را انجام دهد.

بخاطر این مزایا، کسب و کارهای زیادی به این خدمات و وب سرویس‌های بانکی جذب می‌شوند. کسب و کارها برای استفاده از این سرویس‌ها باید از حساب بانکی مبدأ ارائه دهنده استفاده کنند، از این رو، منابع مالی این کسب و کار، به بانک ارائه دهنده API انتقال می‌یابد. پس بانکهای ارائه دهنده وب سرویس، می توانند منابع بانکی کسب و کارهای دیگر را جذب کنند.

خلق جریان‌های درآمدی نوین با استفاده از وب سرویس‌های بانکی

فینوتک با ارائه کانال بازاریابی برای بانک‌‌ها، کسب و کار و درآمدی جدید برای بانکداری شرکتی، رقم میزند. زیرا اولا فینوتک، مشتریانی را جذب کرده که به خدمات بانکی به صورت وب سرویس نیاز داشته اند. ثانیا، با کمک تیم حرفه‌ای و تخصصی در بخش فروش، جذب و تبلیغات وب سرویس‌های بانکی، هزینه بازاریابی و فروش خدمات را برای بانک‌ها از میان برداشته است.

فینوتک، سرویس‌های بانک‌های مختلف را گرد هم آورده و توانسته ارزش بزرگی برای مشتریان و کسب و کارها خلق کند. جهت افزایش رضایتمندی مشتریان، تیم فنی و متخصص فینوتک، پشتیبانی تخصصی و فنی شبانه روزی این سرویس‌ها، را به عهده دارند. نهایتا درآمد حاصل از فروش این سرویس‌ها و خدمات، جریان مالی و درآمدی جدیدی برای بانک ها رقم می زند.

کاستن از پیچیدگی‌های عملیاتی و نگرانی‌های امنیتی API ها با کمک فینوتک

مشتریان وب‌ سرویس‌های بانکی، باید به ارائه دهندگان این سرویس‌ها امکان و اجازه دسترسی به اطلاعات‌شان را واگذار کنند. این کار از طریق امضای قرارداد امکان‌پذیر است، اما به مرور زمان و با افزایش تعداد قراردادها، بار عملیاتی زیادی به سرویس دهنده وارد خواهد شد.

اما در صورت همکاری با فینوتک و فروش سرویس‌ها از طریق آن، ارائه دهندگان تنها یک قرارداد با فینوتک خواهند داشت و بقیه مراحل با فینوتک خواهد بود. پس با ورود مشتری جدید، هیچ هزینه‌ای به عهده ارائه دهنده سرویس نخواهد بود و پیچیدگی عملیاتی ارائه دهنده سرویس، به اندازه قابل توجهی کم خواهد شد.

یکی از مهمترین مسائل پیش روی ارائه دهندگان سرویس‌ها، بحث امنیت بانکداری باز است. مشتری با دریافت سرویس به صورت API، می‌تواند مستقیماً، به اطلاعات حساب بانکی خود دسترسی یافته و تراکنش های بانکی؛ مانند حساب به حساب، کارت به کارت و پرداخت های بین بانکی را از طریق این سرویس‌ها انجام دهد. پس امنیت این ارتباطات و تراکنش‌ها، اهمیت زیادی دارد.

فینوتک به آخرین استانداردهای امنیتی مجهز است و توانسته نگرانی ارائه دهندگان سرویس ها درباره امنیت را به خوبی برطرف کند. لیست کاملی از وب سرویس‌های بانکی ارائه شده توسط فینوتک را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.